Berikut seorang komentar dari Kelantan:

Masa saya kecik2 dulu. Waktu banjir kita gembira bermain air. Kita mandi manda dr pg hingga ke petang. Selagi mata  tidak berwarna merah kita tidak naik ke rumah.

Tetapi hari ini air banjir warna teh susu yg mengalir direct dpd Ulu Kelantan dpd Sg Lebir, Sg Galas, Sg Kemubu n Sg Kelantan AKIBAT KERAKUSAN KEPIMPINAN PAS YG MEMAKAN BALAK DI HULU KELANTAN.

Habis bukit hutan belukar dikekah  ditarah n dimamah Pas kerana mahukan RMRMRM!

Sekarang jgn salahkan sesiapa . BUKAN BALA. Tetapi insaflah . Inilah akibat kerakusan n ketamakan manusia. Tk.


Berikut dari FB

Satu kajian kesan alam sekitar terhadap banjir boleh dilakukan oleh mana-mana pakar geologi, perhutanan dan pakar yang berkaitan ke atas musibah banjir yang terjadi di Kelantan sekarang.

Sekiranya hasil kajian mendapati bahawa musibah banjir tersebut bukannya "berpunca" dari Tuhan, sebaliknya dari kegagalan kerajaan negeri menguruskan aktiviti pembalakan, perlombongan, pengurusan sumber air / sungai / empangan, maka adalah menjadi hak rakyat untuk mengemukakan saman gantirugi atas kehilangan harta benda dan nyawa mereka.

Tumpuan UTAMA harus diberikan kepada kawasan pembalakan seluas 10,000 ekar yang dipercayai diberikan kepada syarikat kontraktor/pemaju yang ada kaitan dengan Nga Kor Ming (DAP) dan Ngeh Koo Ham (DAP). Kedua-dua tokoh DAP Perak tersebut dipercayai tidak sealiran dengan kepimpinan Dinasti Lim Kit Siang di peringkat DAP Pusat. 

Rakyat Kelantan juga perlu diberikan kefahaman sebaiknya tentang hak mereka dalam perkara ini. Mereka perlu diberi kefahaman bahawa ia adalah suatu tindakan yang menepati undang-undang jika semua bukti dan hasil kajian menunjukkan wujudnya salah tadbir dan salah urus penerokaan tanah, empangan, sungai dan perparitan.

Ingatlah wahai rakyat Kelantan bahawa DAP meratah hasil mahsul negeri sehingga anda menderita. Bukan salah Tuhan, tetapi tangan-tangan manusia kapitalis @ komunis yang rakus. -the unspinner



 
Top